Aufenthalt planen
Anreise 29
Mär 2024
Abreise 30
Mär 2024
Aufenthalt planen

Aktuelles

Savoir-vivre w spotkaniach biznesowych: jakie są najważniejsze zasady i jak się przygotować?

Zasady dobrego zachowania obowiązują nas nie tylko w życiu codziennym, ale i zawodowym. W tym drugim mogą okazać się kluczem otwierającym wiele obiecujących furtek. Savoir-vivre w biznesie to pierwszy krok do awansu czy pozyskania nowych kontaktów biznesowych. Na czym polega i w czym tkwi jego siła?

 

Savoir-vivre w biznesie gwarancją sukcesu? 

Powiedzenie: “jak Cię widzą, tak Cię piszą” sprawdza się nie tylko w życiu prywatnym. Odpowiednie maniery czy zasady dobrego zachowania obowiązują także w biznesowym świecie. Ich przestrzeganie świadczy nie tylko o kulturze osobistej czy takcie, ale przede wszystkim o profesjonalnym podejściu do tematu. Choć może wydawać się, że każdy z nas doskonale wie, na czym polega kindersztuba, tak naprawdę kryją się pod nią niuanse, które niekiedy są dla nas niedostrzegalne. 

Podanie ręki, wręczenie wizytówki, dress-code czy uszanowanie czasu biznesowego partnera - niby tak niewiele, ale to właśnie na nich opiera się etykieta w biznesie. Pozostaje zatem pytanie - czy to naprawdę ma tak wielkie znaczenie? Owszem! To właśnie savoir-vivre w biznesie pozwoli nam wystawić sobie najlepszą wizytówkę, która może otworzyć wiele nowych dróg. 

Etykieta w biznesie - najważniejsze zasady

Etyka w biznesie i przestrzeganie głównych zasad savoir-vivre’u może zwiększyć nasze szanse na sukces. Warto więc sumiennie przestrzegać kilku podstawowych praktyk. 

  • elegancki i profesjonalny ubiór

Choć nie ocenia się książki po okładce, najważniejsze jest pierwsze wrażenie. To w dużym stopniu opiera się na naszym wyglądzie. To właśnie dlatego jedną z kluczowych zasad savoir-vivre’u na spotkaniu biznesowym jest przestrzeganie dress-code’u. Pamiętajmy, że ubiór musi być adekwatny do sytuacji. Podczas spotkania z kontrahentem, nasz wygląd reprezentuje także naszą firmę. Powinien być więc umiarkowany, schludny, z klasą. 

  • punktualność

Jedna z najważniejszych zasad biznesowej etykiety mówi o poszanowaniu czasu drugiego człowieka. Spóźnienie na spotkanie biznesowe będzie ogromnym nietaktem. W przypadku, gdy spóźnienia nie uda nam się uniknąć, należy telefonicznie zawiadomić o tym osobę, która czeka na spotkanie z nami. 

  • szacunek do rozmówców

Zarówno schludny i profesjonalny ubiór, jak i punktualność jest wyrazem szacunku do rozmówcy. Warto pamiętać także o hierarchii biznesowej i tym, że pierwszy powinien ukłonić się zawsze pracownik, który zajmuje niższe stanowisko. Podczas spotkania zrezygnujmy także z zerkania na telefon komórkowy - byłoby to oznaką znudzenia i braku szacunku do naszego rozmówcy.

  • umiejętność słuchania i mówienia na temat 

Pozwólmy, by każda strona spotkania miała swoje 5 minut. Nie przerywajmy naszemu rozmówcy, nie wchodźmy mu w słowo. Zwróćmy uwagę na swoje słownictwo i ton wypowiedzi. Mówmy w sposób kulturalny, zwięzły i profesjonalny. 

Savoir-vivre na spotkaniu biznesowym - jak się do niego przygotować? 

Spotkanie biznesowe, znajomość zasad dobrego zachowania w pracy, savoir-vivre i odpowiednie przygotowanie - to wszystko może okazać się kluczem do sukcesu. Na to ostatnie składa się przede wszystkim: 

  • przygotowanie merytoryczne

Wiedza na temat rozmówców, ich działań oraz celów, do jakich dążą, pozwoli nam lepiej zrozumieć ich potrzeby i przygotować taki model wystąpienia, który będzie odpowiadał ich oczekiwaniom. 

  • przygotowanie dobrego pierwszego wrażenia

Doskonale wiemy, jak ważne jest pierwsze wrażenie. Na to składa się między innymi wspomniany wcześniej ubiór czy chociażby mowa ciała. Ta niekiedy potrafi zdradzić więcej niż tysiąc słów. Pamiętajmy, że kluczowe może być już samo powitanie uczestników spotkania.

  • przygotowanie do rozmowy 

Ogromnym ułatwieniem będzie przygotowanie planu spotkania, w którym punkt po punkcie zostaną przedstawione najważniejsze wątki. W ten sposób możemy mieć pewność, że całe spotkanie będzie trzymało się pewnych ram, nie wymknie się spod kontroli, a przede wszystkim może znacznie ułatwić negocjacje i pozyskanie ewentualnego partnera. 

Znaczenie savoir-vivre’u w spotkaniach biznesowych 

Zasady dobrego zachowania w pracy to absolutna podstawa, na jakiej budować możemy nasz zawodowy i biznesowy sukces. Warto jednak pamiętać, że odpowiednie przygotowanie - choć działa na naszą korzyść i zwiększa szanse powodzenia - jest jedynie częścią składową całego przedsięwzięcia. By savoir-vivre na spotkaniu biznesowym miał szansę zaistnieć, konieczna jest najwyższa dbałość o organizację takiego spotkania. W tym pomoże doświadczony zespół Hotelu Dana, który zadba o profesjonalną obsługę oraz pomoże dopiąć cały event na ostatni guzik. 

Nasze sale konferencyjne zaaranżowane zostały z myślą o stworzeniu perfekcyjnych warunków dla Twojego biznesu. Ponadto jesteśmy operatorem sal w Hanza Tower, będącego jednym z najnowocześniejszych obiektów biznesowych. Jesteś ciekawy, jak wygląda to od zaplecza? Sprawdź nasz artykuł na temat organizacji kongresu, a my możemy Ci na każdym etapie organizacji Twojego spotkania! 

Abonnieren Sie unseren Newsletter Damit sind Sie bestens über aktuelle und günstige Angebote informiert!

Newsletter
Abonnieren Sie unseren Newsletter

Diese Website verwendet Cookies.

Durch den Besuch akzeptieren Sie unsere Cookie-Politik, nach Ihren Browser-Einstellungen. Mehr in der Datenschutzerklärung.

OK, schließen